Perancangan Personal Branding Musisi Jon Kastella - Institut Teknologi Nasional

Authors

  • DAFA SANI AZANI Program Studi Desain Komunikasi Visual , Institut Teknologi Nasional Bandung.
  • ALDRIAN AGUSTA Program Studi Desain Komunikasi Visual , Institut Teknologi Nasional Bandung.
  • RAMLAN Program Studi Desain Komunikasi Visual , Institut Teknologi Nasional Bandung.

Keywords:

author’s guideline, document’s template, format, style

Abstract

The This design aims to create a personal branding for Jon Kastella that aligns with his established persona. Through this design, the goal is to provide assistance and positive impact on Jon Kastella's career trajectory, resulting in a strong and easily recognizable personal branding for the intended target audience. The data collection process involved conducting direct interviews with Jon Kastella and five individuals who have interacted with him. Additionally, a questionnaire was administered to 100 people, and a literature review was conducted to ensure a cohesive outcome that effectively communicates the intended message. Based on the gathered data, it is concluded that Jon Kastella already possesses a strong persona. However, there is a contrast with the logo he has created. Therefore, there is a need for a visual identity that complements his persona, utilizing various supporting media or visual assets. These assets will eventually become distinctive and authentic trademarks of Jon Kastella, drawing attention and setting him apart from other folk musicians. By implementing these changes, Jon Kastella's personal branding will have a cohesive and impactful representation that resonates with his audience and underscores his uniqueness within the folk music sphere. Keywords: author’s guideline, document’s template, format, style

ABSTRAK
Perancangan ini bertujuan untuk menciptakan sebuah personal branding dari Jon Kastella yang sesuai dengan personanya yang telah ia bangun. melalui perancangan ini di harapkan dapat membantu dan juga berdampak baik bagi kelangsungan akhir karir dari Jon Kastella sehingga memiliki personal branding yang kuat dan mudah di kenali oleh target audience yang di tuju. Proses pencarian data dilakukan dengan metode wawancara secara langsung terhadap Jon Kastella dan beberapa orang yang sudah berinteraksi dengannya sebanyak 5 orang yang di dukung oleh kuisioner terhadap 100 orang dan studi literature agar mendapatkan hasil yang selaras atas apa yang ingin di sampaikan Berdasarkan data yang telah di kumpulkan terdapat kesimpulan bahwasannya Jon Kastella sudah cukup memiliki persona yang kuat namun berbanding terbalik dari logo yang telah ia buat, maka dari itu di butuhkan sebuah visual identity yang dapat menunjang dari personanya dengan bantuan beragam media pendukung atau visual asset yang nantinya dapat menjadi sebuah ciri khas yang otentik dan unik dari Jon Kastella itu sendiri sehingga dapat menarik dan menjadi pembeda di kalangan musisi folk lainnya.
Kata kunci: Personal Branding, Media Sosial, Musik, Jon Kastella

References

Berita baik, POP HARI INI (2014). tentang musisi jon kastella diambil kembali dari website : https://pophariini.com/band/jon-kastella.

Agung Budi Santoso (2019). PERANCANGAN KOMUNIKASI VISUAL MINI ALBUM GALAKSI PALAPA GRUP MUSIK KELOMPOK PENERBANG ROKET

Dwinita Ratnasari (2021). Strategi Personal Branding Komposer Musik di Media Sosial (Studi Kasus Personal Branding Alffy Rev di Instagram)

Montoya, P., dan Vandehey, T. (2009). The Brand Called You. The McGraw-Hill Companies. USA. Diperoleh dari https://books.mec.biz/download-book/2519

Elda Franzia (2018). PERSONAL BRANDING MELALUI MEDIA SOSIAL

Efraim Andhanny Chrisanto (2021) PERSONAL BRANDING GEDEXXPOLLL BERGENRE FUNKY KOTA DALAM MENGARUNGI INDUSTRI MUSIK DI SURAKARTA. S1 thesis, Universitas Atma Jaya Yogyakarta.

Puthut Andrian Syahroni (2015). PERANCANGAN DESAIN KOMUNIKASI VISUAL STRATEGI BRANDING DESA EDUKASI BAHASA INGGRIS PARE .

Lamria Raya Fitriyani (2019). STRATEGI PERSONAL BRANDING PENYANYI TULUS DALAM MEMPERTAHANKAN EKSISTENSI.

Muhammad Ishomuddin (2018). Personal Branding pramoedya ananta toer

Downloads

Published

2023-08-28

Issue

Section

2023 Desain Komunikasi Visual