Usulan Strategi E-Marketing untuk Meningkatkan Penjualan di PT X

Authors

  • Pink Kant Salma Ardana Fakultas Teknik Industri Institut Teknologi Nasional Bandung
  • Sugih Arijanto Fakultas Teknik Industri Institut Teknologi Nasional Bandung

Keywords:

e-marketing, e-marketing strategy, marketing

Abstract

PT X or often called X is a beauty (skincare) company since 2018 engaged in the online shop sector. X sells various types of skincare products such as facial wash, serum, toner, sunscreen, night cream and masks for various skin types on the face. The social media marketing used is Instagram, Tiktok and Shopee in selling and promoting X skincare products. PT X is experiencing problems in marketing so it needs to be reviewed by paying attention to good marketing. The purpose of this research. Provide e-marketing strategy proposals based on evaluation of emarketing planning stages which consist of situation analysis, e-marketing planning strategies, implementation objectives, e-marketing strategies and implementation plans. The results of this study will produce e-marketing strategies that can be carried out by companies to be able to increase sales at PT X. Keywords: e-marketing, e-marketing strategy, marketing

PT X atau sering disebut X merupakan perusahan kecantikan (skincare) sejak tahun 2018  bergerak dalam bidang online shop. X menjual berbagai jenis produk skincare seperti facial wash, serum, toner, sunscreen, night cream dan masker untuk berbagai jenis kulit pada wajah. Social media marketing yang digunakan yaitu Instagram, Tiktok dan Shopee dalam menjual serta mempromosikan produk skincare X. PT X mengalami kendala dalam marketing sehingga perlu dikaji ulang dengan memperhatikan marketing yang baik . Tujuan dari penelitian ini. Memberikan usulan strategi e-marketing berdasarkan evaluasi tahapan perencanaan e-marketing yang terdiri dari analisis situasi, strategi perencanaan e-marketing, tujuan pelaksanaan, strategi e-marketing dan rencana pelaksanaan. Hasil dari penelitian ini akan menghasilkan strategi e-marketing yang dapat dilakukan oleh perusahaan untuk dapat meningkatkan penjualan pada PT X. Kata kunci: e-marketing, e-marketing strategy,pemasaran

Published

2024-12-09